Winkelcentrum
Van "Vragen?"
Ga naar het project
Bjj de laatste bijeenkomst masterplan 2.0 geweest.
Heel fijn dat er zoveel aandacht is voor de bewoners en dat de informatie gedeeld wordt met ons, een compliment daarvoor👍
Er was veel aandacht v gemeenschapshuis en woningen. Heel terecht natuurlijk met onze woningsnood.
Wat ik mis is een stukje aandacht voor de middenstand
Er wonen rond het centrum veel oude mensen die gebaat zouden zijn bij meer winkels die ze te voet kunnen bezoeken. Een drogist, een action etc.
Een gemeenschapshujs is leuk maar als je voor een drogist te bezoeken moet gaan rijden naar Brunssum of Gangelt is dat m.i. niet wenselijk voor de oudere bewoners. Hoe mooi zou het zijn als je een combi kunt maken van enkele winkels en een gemeenschapshuis bijv op het terrein v Meeuwissen. Ik begrijp dat het niet direct aan de markt ligt maar daar is ooit gekozen voor woningen waardoor de winkels niet uitgebreid kunnen worden. Het voormalige readshop is door de beperkte ruimte niet ideaal als winkelpand voor een drogist of dergelijke maar zou wel een andere winkel kunnen herbergen of bijv als infopunt v de gemeente kunnen dienen.
Wat ook jammer is dat veel mensen meer parkeerplaatsen willen ipv dat fietsen of wandelen meer gestimuleerd zou worden.
De bouwplannen zijn erg mooi maar een grote kern verdient iets meer middenstand.
Succes met het Masterplan 2.0
